Nieuwsbrief niet ontvangen?
Wij krijgen van diverse mensen het bericht dat zij de nieuwsbrief ‘Actief IN Rijnwoude’ niet ontvangen, terwijl zij zich wel hebben aangemeld. De reden hiervoor is dat het e-mailbericht door uw mailprogramma als ongewenste mail ofwel ‘spam’ wordt gezien?
Dat gebeurt vaker met algemene e-mails zoals Nieuwsbrieven. U leest hier hoe u kunt instellen dat de Nieuwsbrief voortaan wel in de Inbox verschijnt.
Spam
Spamfilters zijn noodzakelijk en fijn. Zonder een filter loopt de Inbox vol met irritante of gevaarlijke mail. Soms denkt het mailprogramma helaas dat een betrouwbare mail, zoals de nieuwsbrief van Actief Rijnwoude’ ook spam is. Controleer daarom regelmatig de Map ‘Ongewenste mail’ .
Verplaats ‘betrouwbare’ mails die er onterecht zijn terechtgekomen, zoals de Nieuwsbrief, vervolgens naar de Inbox. Dat kan door de betreffende email naar de Inbox (Inkomende mail) te slepen met de muis, of via rechtermuisknop ‘Verplaatsen’.
Lukt het niet op deze manier?
Omdat er veel verschillende soorten (versies van) mailprogramma’s en -apps zijn, werkt het soms net iets anders dan hierboven beschreven. De ervaring leert dat het op de pc het makkelijkst aan te passen is en via een email app op de telefoon (zeker bij een IPhone) het lastigst.
Seniorweb.nl is een handige plek om naar antwoorden te zoeken als u vragen heeft over zaken op de computer, tablet of smartphone. Zij geven de volgende antwoorden als het gaat om het aanpassen van het ‘spamfilter’ in verschillende situaties. Waarschijnlijk vindt u hier alsnog de juiste instructies.